zondag 7 september 2008

Wat staat er nu in mijn moestuin?


De courgetteplant die ik ergens in mei bij het tuincentrum gekocht heb, heeft zijn geld meer dan opgebracht! Ik heb er zeker al 15 courgettes van kunnen halen en nog komen er meer! Ik had gerekend op 1 m2 voor de volwassen plant, maar hij groeit al een behoorlijk stuk over het grasveld heen. Volgend jaar zeker weer doen, maar dan meer ruimte geven.
De peperplant en paprikaplant in dezelfde koop met de courgette meegenomen. Ook een geweldige opbrengst. Helaas zijn er 2 paprika's gesneuveld maar de pepers doen het fantastisch! Behoorlijk pittig. Vrienden en familie zijn erg blij met de pepers die we meenemen.

Onze eerste echte bloemkool. Ik had bladeren omgeknakt op het kooltje neergelegd, maar deze bladeren zijn inmiddels door de wind afgebroken en meegenomen. Iemand een oplossing? Ik heb erg vaak moeten controleren op koolwitje rupsen en erg vaak af moeten halen. Alleen in onze vakantie is er wel wat vraat geweest.  

Deze hoek heeft al 6 kroppen sla, 1 krop andijvie, peultjes en radijs opgeleverd. Er staat nu nog 1 krop andijvie te wachten tot we van de week stampot gaan eten en achteraan staan 4 nieuwe slaplantjes, 6 boerenkoolplantjes (zelf opgekweekt uit zaad!) en 4 (overgebleven) bietjes te groeien. Ik heb er nu ook knoflook bijgeplant op aanraden van een man op vakantie. Hij verzekerde mij dat als ik nu nog knoflook zou planten ik dit voorjaar prachtig verse knofloken zou hebben. Ik ga het dus proberen...! Ben benieuwd.

Geen opmerkingen: