maandag 22 september 2008

De stand van zaken






We zijn inmiddels een aantal weken verder, de tomaten rijpen af, de eerste kilo's tomatensaus zijn verwerkt en de laatste bonen geoogst.




Er volgen nog wel wat kilo's tomaten en ik zie uit naar de inmaak! Mijn eerder pogingen tot wecken zijn mislukt, niet vanwege het vacuum trekken maar vanwege de mest die ik van het voorjaar gebruikt heb. Tenminste, dat zeggen andere bloggers. Er drijft een wittig laagje afzetting onderin de potten.







Dit is de groeizak nu, de radijzen en knollen doen het erg goed, de sla moet uitgedunt worden. Ik heb ook nog spruiten bijgezet. Ben erg benieuwd. De vorige lading kwam wel op maar verbrande onder glas, een weekje weg en vriendlief was een ochtend vergeten de kas open te zetten...


Verder nog foto's van de peper, courgette, kool- en slaplantjes nu.

doorgeschoten broccoli...


langzaam maar gestaag groeit de boerenkool en sla, iets meer water geven denk ik zo.,.. achteraan heb ik knoflook geplant. Op de voorgrond een verdwaalde, overlevende biet.

Geen opmerkingen: