zondag 28 februari 2010

De eerste februari zaai

Op 22 en 23 februari heb ik een hele hoop gezaaid. Bij de Action heb ik kweekbakjes gekocht, voor 3 euro per stuk, met schuifjes voor frisse lucht! Bij de Welkoop heb ik losse kweekbakjes gehaald en turfpotjes omdat de kweekbakjes snel op waren...
Buiten is het boven nul maar regent het maar door. De kas is klaar om te plaatsen maar ik kan niets beginnen nu... Dus de vensterbank doet weer dienst als kweekplaats.

Ik heb de aardappels al in eierdoosjes gezet om te spruiten, Frieslander is de vroege variant, Woudster de late. Die zet ik op de volkstuin zodat onkruid minder kans krijgt. Tenminste, dat hoop ik...
Ik denk er ook over om de plantuien ook voor te zaaien/planten. Vorig jaar hadden de woelmuizen er een goed maal aan. Als ze al wat groter zijn ruiken ze misschien wat sterker en blijven ze er nu van af.

Geen opmerkingen: